0

Review Thor: Love and Thunder

De vierde film van de laatste der Mohikanen, nadat bijna alle originele Avengers verdwenen zijn, maar Thor blijft maar bestaan nadat Taika Waititi hem een nieuw leven heeft geven in de zijn vorige film.

In de film maakt Thor (Chris Hemsworth) een nieuwe soort reis: een zoektocht naar zichzelf. Maar zijn pensioen wordt onderbroken door de galactische moordenaar Gorr (Christian Bale), die uit is op de vernietiging van de goden. Om de dreiging te bestrijden, roept Thor de hulp in van Valkyrie (Tessa Thompson), Korg (Taika Waititi) en ex-vriendin Jane Foster (Natalie Portman), die op onverklaarbare wijze zijn magische hamer, Mjolnir, hanteert als de Machtige Thor. Samen beginnen ze aan een spannend kosmisch avontuur om het mysterie van de wraak van Gorr te ontrafelen en hem te stoppen voor het te laat is.

Taika Waititi (“Jojo Rabbit”, “What We do in the Shadows”) is een zeer leuke regisseur die het vermaak van het publiek altijd vooropstelt en weet hoe je een leuke film maakt. Dit is zeker niet de beste film in de MCU, maar is wel één van de korste en grappigste. Daartegenover lijkt de slechterik in de film getrokken te zijn uit een horror film en de scenes in de schaduwwereld zijn prachtig op beeld gebracht met zwart-wit en kleine momenten van kleur. Visueel is deze film echt een parel met ook nog de wereld van de goden die schitterend verfilmd is.

Chris Hemsworth blijft zich kostelijk amuseren in de titelrol en weet perfect hoe hij de rol charismatisch en komisch moet brengen. Natalie Portman gaat ook vol voor het komedisch aspect en het is leuk om een serieuse actrice zich zo te laten gaan in deze film. Tessa Thompson en Taika Waititi amuseren zich zich enorm en zijn een komisch duo. Christian Bale is zoals altijd uitstekend en is een prachtige slechterik, één van de beste in de MCU.