0

Review Doctor Strange In The Multiverse Of Madness

De Marvel wereld wordt groter en groter zonder de kwaliteit uit het oog te verliezen. Het wordt ook gekker, chaotischer en mysterieuzer maar de fans zullen opnieuw zeer blij zijn met het resultaat.

Na een reeks van bizarre avonturen meegemaakt te hebben gaat Doctor Strange verder met zijn zoektocht naar de “Time Stone”. Deze wordt echter weer onderbroken wanneer het multiversum wordt geopend, waarin verschillende parallelle universums huishouden. Het multiversum blijkt al snel levensgevaarlijk wanneer kwaadaardige versies van de helden samen met monsters tevoorschijn komen en voor onrust zorgen. Dr. Stephen Strange besluit daarom de hulp in te roepen van Scarlet Witch om de dreiging te stoppen.

Sam Raimi (« Spiderman » « Oz the Great and Powerful”, “Drag Me to Hell”) is terug in de Marvel wereld na zijn laatste Spiderman met Tobery Maguire in 2007 en het is zeer leuke terugzien van deze regisseur die perfect mystiek en magie kan balanceren om een zeer leuk kijkstuk te draaien. De effecten zijn grandioos net als de actie. Dit is een veel betere film dan de eerste Docteur Strange die meer leek op een remake van “Iron Man” dan een origineel scenario, maar nu laten de scenaristen bij Marvel de teugels compleet los voor deze zeer gekke horror avontuur vol monsters, twists, leuke cameo’s en zeer veel hart. Deze film is geen conventionele Marvel film en zal mensen zeker verrassen.

Benedict Cumberbatch  is zijn charismatische zelf als de hoofdrol speler. Elizabeth Olsen is onvershcrokken en emblematisch, Rachel McAdams is haar charmante zelf, Benedict Wong is krachtig en grappig op zelfde moment, Xochitl Gomez is een prachtige ontdekking  en Chiwetel Ejiofor is een innemend acteur.