0

Review Free Guy

Als er één iemand weet hoe je een leuke film maakt dan is het wel Ryan Reynolds. De laatste jaren is zijn smaak voor leuke scenario’s geweldig geëvolueerd, daarbij komt ook dat hij uitstekend is in de marketing van zijn films is en daardoor gewoon zin hebt om naar zijn films te gaan.

Guy is een bankmedewerker die elke dag dezelfde routine volgt. Hij wordt wakker, gaat naar zijn werk, overleeft een bankoverval, speelt en verliest altijd een potje softbal en gaat nadien wat met zijn teamgenoten drinken voordat hij naar bed gaat. Morgen zal Guy precies hetzelfde doen. Al verandert er één dingetje: hij vindt een bijzondere bril. Eenmaal opgezet toont deze aan Guy de kaart van de stad waarin hij woont, het geld dat hij op zak heeft en een levensbalk. Jazeker, Guy ontdekt dat hij in een brute, open-world videospel zit.

Shawn Levy (“Night at the Museaum”, “Real Steel”, “Date Night”) is geëvolueerd de laatste Jaren in een zeer goede producer, het was lang geleden dat hij nog een film had geregisseerd maar met deze film maakt hij een zeer leuke comeback. Verwacht geen logica of sterk verhaal ( het lijkt op het verhaal van “Tron”, maar met humor) maar pure entertainement en veel geslaagde grappen.

Ryan Reynolds is gemaakt voor deze rol en is daarom geweldig , Taika Waititi, is zoals zo vaak over-the-top maar dat is altijd leuk met hem en dat Jodie Comer (sinds “Killing Eve”) nu pas bekend wordt is schandalig want het is één van de sterkste actrice van haar generatie. Lil Rel Howery is de perfecte beste vriend voor Ryan Reynolds en Joe Keery en Utkarsh Ambudkar zijn ook heel degelijk.

Een perfecte zomerfilm.