0

Disney+ review: WandaVision

Marvel Studio op TV, dat kan alleen maar vonken geven! De eerste serie volledig geproduceerd door het team dat ook al hun films maakt heeft de looks en het budget van de grote films maar dan gegoten in een 9-delige reeks.

Na de dood van Vision in Avengers: Infinity War en de gebeurtenissen van Avengers: Endgame begint Wanda Maximoff te vermoeden dat de dingen niet zijn zoals ze lijken, aangezien ze haar ideale leven lijkt te leiden en er vreemde dingen aan de hand zijn.

Jac Schaeffer (“The Hustle”, “Black Widow”, “Captain Marvel) is de scenariste van dienst. Samen met de superproducer Kevin Feige (het meesterbrein achter het succes van Marvel) lanceerde ze deze serie die begint als een sitcom van de jaren 50’. Elke episode verandert van tijdperk, terwijl de zaken beetje bij beetje mysterieuzer worden. “WandaVision” is een ambitieuze en originele manier om dit verhaal naar het scherm te brengen. Het is een serie die kijkt naar verlies, hoe diep men kan vallen wanner men een dierbare verliezen en wijze waarop men dit verdriet moeten leren leven. De serie steekt goed in elkaar en bouwt op naar een sterke finale. De Marvel fans zullen verschillende personages herkennen die ook in andere Marvel films verschijnen.

Elizabeth Olsen en Paul Bettany zijn de hoofdrolspelers en spelen hier de pannen van het dak. Olsen en Bettany kunnen perfect de diep begraven emoties die hun personages achtervolgen, naar buiten brengen. Zeker Olsen moet vaak diepgaan en doet dat op een zeer geloofwaardige manier. Kathryn Hahn is zoals altijd een zeer sterke bijrol. Randall Park en Kathryn Denning zijn zoals vaak hilarische en Teyonah Parris is de ontdekking.

Deze serie is de eerste in een ambitieuze rooster die Marvel presenteert en die allemaal repercussies zullen hebben voor de films. Het Belgisch duo Adil El Arbi en Bilall Fallah zullen één van die reeksen regisseren (Mrs Marvel).