0

TV Review The Loudest Voice

Een verschrikkelijk mens, dat is het beeld dat men al heeft na één episode. Maar het is weinig verrassend als je weet dat deze persoon verantwoordelijk is voor Fox News, de zeer conservatieve zender in Amerika, die als spreekbuis dient voor de huidige president.

7-delige Limited Serie over Roger Ailes, de oprichter van Fox News. Deze serie concentreert zich op enkele belangrijke data in de laatste 20 jaar in de VS, waarin Ailes de facto de leider van de Republikeinse Partij werd.

Tom McCarthy (« Spotlight ») en Alex Metcalf (tv series « Shapr Objects », « UnReal”) brengen deze serie, gebaseerd op het (bijna) gelijknamige autobiografische boek uit 2014 en media artikelen, tot leven. De serie zijn elk een verhaal op zich, omdat ze zich telkens op bepaalde belangrijke momenten afspeelt. De serie concentreert zich enorm op de personage Ailes en geeft weinig ruimte aan de andere personen in het verhaal. Soms wordt zijn rol zelf overdreven in de historische momenten omdat deze serie rond hem draait. Maar het is een zeer ritmische en additieve serie, die de ware macht van Fox News blootlegt. Het aantal bekende regisseurs die op deze serie werken is ook zeer indrukwekkend: o.a. Stephen Frears (“The Queen”, “Philomena”) en Scott Z. Burns (“The Report»).

Alles draait rond de fabuleuze vertolking van Russel Crowe, die amper te herkennen is. Maar de charisma, préséance en diepgang dat Crowe aan de personage geeft is adembenemend. Hij heeft een Golden Globe gewonnen voor deze rol. Verder is ook Sienna Miller onherkenbaar als zijn vrouw en willen we de sterke presentaties van Seth MacFarlane en Annabelle Wallis vermelden.