0

Amazon Prime Review: The Boys

Superhelden zijn overal te zien, maar voor deze Amazon Prime Video serie is er wel een origineel element aan gekoppeld: de “gewone” mensen zijn de goede en de superhelden de slechteriken.

De serie speelt zich af in een wereld waar superhelden de donkere kant van hun roem omarmen. Het gaat om een ​​groep burgerwachten die informeel bekend staat als ‘de jongens’ die corrupte superhelden wilden neerhalen en de bereid zijn om gemene acties uit te voeren. Het bedrijf Vought ontfermt zich over de imago’s van deze superhelden, maar enkele van hen lijken hun status ernstig te misbruiken. En dus stelt Billy Butcher (Karl Urban) een groep anti-helden, genaamd The Boys, samen om corrupte superhelden te bestrijden.

“The Boys” is gebaseerd op de strips van Garth Ennis.

Eric Kripke (« Timeless », « Supernatural ») heft zich laten gaan met deze serie. Het bloed, het vloeken en het gore spatten van het scherm af. Het is echt geen gewone superhelden serie maar een kijk naar onze samenleving en de link tussen bedrijven en bekendheid maar dan naar het overdreven getrokken. “The Boys” is een nagelbijter en een verslavend kijkstuk. Het is uitstekend geschreven, zeer donker met zeer uitgewerkte personages. Amazon heeft eindelijk een grote hit te pakken.

De cast is uitstekend met de zeer donkere Karl Urban in de hoofdrol. Anthony Starr is een uitstekende slechte Superman, Dominique McElligott, Jesse T. Usher als een gedrogeerde Flash, Chance Crawford, Karen Fukuhara, Laz Alonso, Tomer Capon, Jack Quaid en Simon Pegg in een verrassende serieuze rol voor de acteur.