0

Review Shazam!

De DCEU is op de goede weg. Het heeft na de desastreuze “The Justice League”, eindelijk de juiste formule te pakken.

De 14-jarige Billy Batson voelt zich begiftigd met de kracht van de tovenaar Shazam om tegen de krachten van het kwaad te vechten. Met de wijsheid van Salomo, de kracht van Hercules, het uithoudingsvermogen van Atlas, de kracht van Zeus, de moed van Achilles en snelheid van Mercurius, is hij de houder van de macht van S.H.A.Z.A.M. Shazam gaat op zoek naar de grenzen van zijn capaciteiten met de vrolijke roekeloosheid van een kind. Maar hij moet deze krachten snel beheersen om de dodelijke krachten van het kwaad te bestrijden die worden gecontroleerd door Dr. Thaddeus Sivana.

David F. Sandberg (« Annabelle: Creation », “Lights Out”) een talentvolle horror regisseur kreeg de taak om deze uitzonderlijke superheld te verfilmen. Uitzonderlijk, omdat Shazam eigenlijk een 14-jarigen jongen is die de krachten van Superman krijgt, de droom van alle jonge tieners. En dat is juist de kracht van de film, die onbezonnenheid, naïviteit en de humor. Billy Batson is extreem gelukkig met zijn superkrachten en dat brengt een dosis plezier met zich mee die door de hele film sijpelt.

De cast is zeer sterk met in de hoofdrol Zachary Levi, die perfect gecast is om de superheld te spelen. Hij lijkt altijd zo gelukkig om dit te mogen spelen en is echt Shazam. Jack Dylan Grazer is de perfect sidekick, die alles uitprobeert op zijn geadopteerde broer. Mark Strong is de enge antagonist in de film.