0

Review Mission Impossible – Fallout

Tom Cruise weet van geen ophouden, hij blijft maar doorgaan en wil een 6de keer de wereld redden! Ethan Hunt is dus terug en de actie en de stunts zijn nog altijd even gek en prachtig, zeker als je weet dat Tom Cruise alle stunts zelf uitvoert en zijn enkel gebroken heeft tijdens het draaien van één van deze stunt. Maar professioneel als hij is, speelde hij de scene zelf uit en is deze ook te zien in de film (kijkt goed wanneer hij van een gebouw springt)!

Nadat een missie fout afloopt, moeten Ethan Hunt en zijn IMF-team, bestaande uit Alan Hunley, Benji Dunn en Luther Stickell, racen tegen de klok. Ze worden bijgestaan door Ilsa Faust en Julia Meade die hen helpen hun nieuwe missie tot een goed einde te brengen. Tijdens hun avontuur dreigt er voortdurend gevaar in de vorm van nucleair terrorisme. Bovendien wordt Hunt gekweld door zijn verleden en door de keuzes die hij in zijn leven maakte. Daarnaast duikt August Walker op, een nieuwe vijand waartegen het team zich zal moeten weren.

Christopher McQuarrie (« Mission: Impossible – Rogue Nation », « Jack Reacher ») is de eerste regisseur in deze reeks die twee films in de reeks regisseert. De kracht van McQuarrie is dat hij exact weet hoe hij Cruise kan laten schitteren. Ze hebben 5 keer samengewerkt en beide heren weten wat ze aan elkaar hebben. Het verhaal is nooit belangrijk, het belangrijkste aan deze films is de actie en hoe realistisch deze worden uitgevoerd. Zeker als je weet dat Tom Cruise ze allemaal zelf tot de perfectie wil uitvoeren. Als hij uit een vliegtuig sprint, dan is het hij die echt uit een vliegtuig springt (96 keer voor deze film, waarvan ze 3 scenes van hebben gebruikt), als hij hengelt aan een helikopter is het Cruise die hengelt aan helikopter boven een echt ravijn.

De fans van actie en entertainment zullen weeral niet teleurgesteld worden, zeker omdat de casting opnieuw uitmuntend is met Cruise, Simon Pegg, Ving Rhames, Rebecca Ferguson, Alec Baldwin en Michelle Monaghan die terugkomen. Henry Cavill, Angela Basset, Vanessa Kirby en Sean Harris zijn sterke toevoegingen aan de cast.