0

Review Kingsman: The Golden Circle

De eerste film was een onverwacht succes, met zijn gekke actie, zijn sterke dialoog en sterke acteerprestaties. In deze tweede film gaan de Kingsmen naar Amerika.

In “Kingsman: The Golden Circle” staan onze helden voor een nieuwe uitdaging. Als ze hun hoofdkwartier verliezen en de wereld gegijzeld wordt, ontdekken ze een verwante spionnenorganisatie in de VS genaamd Statesman. In het nieuwe avontuur dat de kracht en de intelligentie van hun agenten tot het uiterste zal testen, moeten deze twee geheime elite-organisaties samenwerken om een meedogenloze en gemeenschappelijke vijand te verslaan. Dit alles om de wereld te redden. Iets wat inmiddels een gewoonte is geworden voor Eggsy.

Matthew Vaughn (“X-Men: First Class”, “Kick-Ass”) regisseert voor het eerst een sequel. Na het succes van de eerste film wou hij het verhaal verder uitdiepen. “Kingsman: The Golden Circle” behoudt zijn spetterende visuele- en bloederige stijl. De slow motions en gadgets zijn weer van de partij net als een komische slechterik.  De film doet wat veel sequels doen en dat is gebruiken wat de mensen goed vonden in de eerste film en dit dan overdrijven. Dat is het probleem van “Kingsman: The Golden Circle” ze proberen nog gekker te doen dan de eerste film wat eigenlijk niet nodig was zeker gezien het scenario van de eerste film. Kingsman is ook te lang en sommige plotwendingen waren niet nodig gezien de gekken hoofdplot. De film De humor is nog zeker aanwezig en het blijft zeer vermakelijk om naar te kijken. De soundtrack is prachtig.

De cast is nog indrukkwekkende dan in de eerste film! Dankzij het succes van “Kingsman: The Secret Service” konden de makers enkele serieuze A-listers strikken zoals: Julianne Moore, Halle Berry, Elton John, Channing Tatum, Pedro Pascal en Jeff Bridges. Taron Egerton en Mark Strong spelen weer de hoofdrollen in de film.