0

Review Miss Sloane

Jessica Chastain is één van de beste actrices in de wereld. Ze heeft het talent om haar personages op passionele wijze tot leven te brengen.

Elizabeth Sloane (Jessica Chastain) is een genadeloze lobbyiste, die in Washington bekend staat om haar intelligentie, connecties en talent om de tegenstander steeds een stap voor te zijn. Ze is tot alles bereid om te winnen en rijgt de successen aan elkaar. Maar dan komt ze tegenover de wapenlobby komt te staan. Een machtige vijand met schijnbaar eindeloze fondsen zonder scrupules..

John Madden (“Shakespeare in Love”, “The Best Exotic Marigold Hotel”) veranderd net al een kameleon altijd van genres en regisseert nu deze thriller met een verrassende twist. Madden regisseert hier een thriller uit het boekje met een realistisch beeld van de lobbyisten, een absurde en corrupte wereld. De film draait helemaal rond Elizabeth Sloane  en de nevenpersonages worden niet echt uitgewerkt. Elizabeth Sloane is een zeer interessante personage. Gehaaid, intrigerend en slim, Elizabeth Sloane heeft een duidelijk plan voor ogen en wijkt er niet van af. Chastain is zoals altijd indrukwekkend. Ze geeft aan Sloane niet alleen haar meedogenloos karakter maar ook menselijk trekje die haar personage ook innemend maakt.

De cast is zeer degelijk met Mark Strong, John Lithgow, Gugu Mbatha-Raw, Michael Stuhlbarg en  Alison Pill.

“Thank You for Smoking” en “Michael Clayton” waren intrigerende en slimmere  films, maar de prestatie van Chastain is indrukwekkend en moet zeker gezien worden.