0

Review “Rogue One”

Vanaf 2015 zal er jaarlijks een Star Wars film uitkomen, maar er bestaan twee franchise. Elk oneven jaar komt er een vervolg op de ‘gewone’ reeks: in 2017 komt episode 8 uit. De even jaren zullen er aparte verhalen komen die ‘normaal’ uit 1 film bestaan en niet voor sequels zullen zorgen. De aparte verhalen krijgen de ondertitel ‘A Star Wars Story’. Kunt u nog volgen?

De film speelt zich af voor Episode IV – A New Hope. Galen Marek is een gewaardeerde wetenschapper van het net opgerichte Galactische Keizerrijk. Zijn genialiteit was van cruciaal belang voor de technologische ontwikkeling van de Ster des Doods. Als hij echter achter de ware bedoelingen van het Keizerrijk komt, keert Marek zich tegen hen en wil Marek met een eigenzinnige groep rebellen een wanhopige missie uitvoeren. Hij wil de plannen voor Ster des Doods stelen, voordat deze kan worden gebruikt om de heerschappij van de keizer af te dwingen. Ook wil hij zijn enige dochter terugvinden.

Gareth Edwards (« Godzilla », « Monsters ») heeft oog voor prachtige speciale effecten, hoewel zijn vorige film “Godzilla” teleurstellend was, waren de effecten wel geslaagd. De effecten van deze film zijn prachtig, met zeer indrukkwekkende decors en make-up voor de acteurs. De film zoekt de grijze zone in de ‘Star Wars Univers’ nadat de andere films veelal het typische gevecht tussen goed en kwaad vertelde. “Rogue One” komt pas in het tweede deel onder stoom en het einde zal iedereen verrassen. De film zal de Star Wars fans zeker bekoren.

De film heeft een zeer sterke cast met Felicity Jones, Ben Mendelsohn, Diego Luna, een zeer grappige Alan Tudyk als een Android, de blinde monnik Donnie Yen, een onuitgegeven rol voor Forest Whitaker, een vreedzame Mads Mikkelsen en zoals altijd sterke Riz Ahmed. “Rogue One” zit ook vol verrassende personages die we niet zullen bespreken!