0

Review War Dogs

Twee twintigers die een gigantische wapendeal met het Pentagon kunnen vastleggen is een aantrekkelijk verhaal. Het is daarom geen verrassing dat de film snel volgde.

Twee twintigers die in Miami wonen ten tijde van de Irak-oorlog buiten een kleinschalig overheidsinitiatief uit dat kleine bedrijven toelaat om een gooi te doen naar aanbestedingen van het Amerikaanse leger. Ze beginnen klein maar al snel stroomt het geld binnen. Maar het duo komt in de problemen wanneer ze een deal van 300 miljoen dollar binnenhalen om het Afghaanse leger te bewapenen – een deal die hen in contact brengt met twijfelachtige figuren, niet in het minst hun eigen regering.  (Moviemeter)

Todd Phillips (« The Hangover », « Due Date ») geeft altijd dat tikkeltje glamour aan een film, met veel flair mengt hij komedie met actie. De film mist wel de scherpere en cynische maatschappijkritiek die “The Big Short” of “Lord of War” (in dezelfde genre) wel waren, maar “War Dogs”is wel een zeer leuke en geslaagde buddykomedie. Scenarist Stephen Chin baseerde zich niet alleen op het echte verhaal van beide twintiger maar combineerde dit met zijn eigen leven.

Miles Teller, Jonah Hill en Ana de Armas spelen de hoofdrollen in de film en hoewel ze allemaal overtuigend spelen was de casting van Jonah Hill een geslaagde zet. Zijn lach is aanstekelijk en zijn personage is de interessantste van allemaal, een kameleon waarvan je nooit zeker bent dat hij je niet in zak zet. Ver hebben Gabriel Spahiu en JB Blanc leuke personages. De cameo van een grote filmster was een mooie verrassing en is een leuke toevoeging aan de cast.